Как да разпознаем некоректните онлайн търговци?

Онлайн търговията е модерен и лесен начин да си намерите и купите това, от което имате нужда, на добра цена, без да губите време да обикаляте по магазини и да се съобразявате с работното им време. Проблемът на този вид търговия обаче, е липсата на личен контакт между продавача и купувача, която намалява риска от измама. Как да разберем дали онлайн търговците са некоректни?

1. На сайта няма телефон и адрес за контакт. Проверете дали на сайта има телефон и адрес за контакт. Ако на сайта има само форма за попълване, вероятността търговеца да е некоректен е огромна. Нашият съвет е да не поръчвате от такива сайтове.

2. Най-ниска цена. Много търговци предлагат огромно количество стоки на сайта си, при това на много ниски цени, и при направена поръчка, ви се обаждат за да ви обяснят, че продуктите от най-добрите оферти които предлагат вече са изчерпани. Това е изключително некоректен подход, защото може да сте сигурни, че тези продукти са на сайта съвсем умишлено, за да ви примамят да си купите други на завишени цени и да оставят у вас впечетлението, че търговецът предлага огромно количество стоки. Нашият съвет е да откажете поръчката и да потърсите стоките, които “имат в наличност” на други сайтове. Много е възможно да ги намерите на по-ниска цена.

3. Цената на доставката не се изчислява по време на поръчката. Изключително е неприятно, когато доставката на стоката е съизмерима с цената на това което си поръчвате. Много често, някой търговци не показват цената на доставката на клиентите си. Причината за това е, че психологически човек вижда доста по-ниска сума и е много по-вероятно да завърши поръчката си, отколкото когато се добави цената за доставка. Това е забранена от закона практика, и също показва отношението на търговеца към киентите си.  Нашият съвет е да се свържете с търговеца и да го попитате за цената на доставката, защото може да се окаже, че цената на доставката е по-голяма от цената на поръчвания продукт.

4. Смесване на много евтини и много скъпи стоки. Много търговци предлагат по-евтини стоки на много ниски цени, за да ви примамят да закупите , по-скъпи стоки на завишени цени. Това е морално некоректно отношение към клиента. Нашият съвет е, когато видите някоя много примамлива оферта, да сравните цените на другите стоки които се продават от същият търговец, с цените на други търговци в интернет, за да може да направите информирана покупка.

5. Огромни намаления. Ако видите сайт, на който всичко е намалено с 40 – 50 процента, може да сте сигурни, че нищо което намерите там, не е на реална цена. Такъв тип търговци обявяват изключително завишени цени, за да могат впоследствие да ги “намалят значително” за да привлекат интереса на клиента. По правило това се прави за стоки с ниска стойност, за да не изглежда твърде абсурдно. Нашият съвет е да сравните цените на сайта с “огромните намаления” с тези на други търговци в интернет, за да може да направите информирана покупка.

6. Реклами на бърза скорост. Когато ви се представя рекламно съдържание, без да ви се дава възможност да разгледате подробно това което се показва, може да бъдете сигурни, че ви въвеждат в заблуждение относно качествата на предлаганата стока. Напоследък това е изключително популярен начин за рекламиране в социалните мрежи.

7. Размазани снимки. Когато снимките на продуктите са с ниско качество, не добре фокусирани, или под ъгъл който ви пречи да разгледате подробно продукта, това вероятно е направено нарочно с цел укриване на недостатъци на продаваната стока.

8. Недостатъчно описание. Недобре описаните характеристики на продукта, означават, че или търговеца не е добре запознат с неговите характеристики, или че умишлено се опитва да не спомеава неща които може да ви откажат от покупката.

9. Купете сега! Намалението изтича след 2 часа! А дали офертата е добра? Психическият натиск върху клиента помага на търговеца да го убеди да извърши недобре обмислена и неинформирана покупка.